onsdag 3 februari 2010

Snöslask och fördomar.

Snöoväder i morse tvingade de flesta bussar att ställas in, inklusive min. Så otroligt skönt!
Men jag har inte varit själv hemma. Igår tog Josefine bilen till Bäl (för att se finalen av paradise hotel, den tönten.) och skulle då nu på morgonen hämta mamma och köra in till stan.
Men nejnej. Vägen upp till själva huvudvägen var fuuuuuull av snö (antagligen) så hon kunde inte lämna Bäl, så att mamma i sin tur inte kom härifrån.

Så vi har bakat bullar idag. Och tillverkat en blåbärs-paj som vi bjöd morföräldrarna på.

Min mommo är full av fördomar. Pga min piercing så tror hon att jag är en sådan som endast klarar av att springa på stan och dricka öl, hon blev överraskad när vi sa att det var jag som gjort pajen. Och bullarna.

Vafalls?! Jag har ju bakat förut? Och bjudit dem på det jag bakat?
Detta måste betyda att hon tvivlar på mina föräldrars uppfostran av mig (& dels sin egen) !?!?!??!?!?!?
Fördomar. Helt värdelösa. Fast jag har många. Som att bögar är fjolliga. Fast är det en fördom? Det är väl så, i alla fall i de flesta bög-fall?

Tool - right in two.
Det där med samhällskritisk lyrik. Sådant är alltid bäst.

Eller finna historier, som Markus Krunegård framför i sina texter.
Jag har föresten köpt "markusevangeliet". Den är finfinfin.

Inga kommentarer: