torsdag 28 januari 2010

Sticka på min strumpa, läsa Hamlet eller koppla av med Rachmaninov. Eller städa rummet.
Vilket av alla dessa kultiverade saker skall jag göra..? (LoL. xd)


Jag och Albin - utan sitt krullruffs nu mera.. :( - skall starta en eremitklubb.
Varför? För att jag håller på att konvertera till eremit, och han har väl även vissa inslag av eremition (?) i sig.

Idag har jag gillat min mormor. Det hela började när hon ringde in i morse och meddelade att bussen inte skulle gå. I got soooo happy.
Sedan ringde hon ca. 11.20 och frågade om jag ville komma in och äta lax.
Jag sade ja och åt där inne. Hon kommenterade min piercing, som vanligt, men det gjorde inte något. (Hon gör och säger bara som jag antat att hon skulle.)
Sedan gick jag hem, för att senare kunna gå tillbaka med min finfina senapsgula strumpstickning, som jag fick god hjälp med, och jag blev bjuden på glass, maränger, chokladsås & grädde.

Så nu är jag något mulligare och gladare! Yippikayey.

Lever eremitkräftor ensamma? Med tanke på att de är just eremitkräftor så borde de ju det.
Men man kan ju ha dem som husdjur. Hur ensamt är det, egentligen? Eller lever de bara ensamma från sin egen art? För då kan dom ju få vara eremitkräftor.
Det står inget om det på wikipedia.. får väl googla lite..

Inga kommentarer: